Kärlek, ren vana eller besatthet?

Har haft lite tankar på sistonde när man ser alla par som går runt på stan, och alla par på facebook osv.... Jag är helt hundra på att det finns 3 kategorier av förhållande. Kärlek, ren vana och besatthet(om de ens är ett ord).
Kärlek är när man har ett lugnt och harmoniskt förhållande, helt klart kan man ha diskussioner och småbråk, men inte där man sedan är långsint, utan efteråt är allt bra igen...
Besatthet är nog bara något den ena parten i förhållandet upplever... De är när kärleken går över i svartsjuka, stora bråk, långsinthet. och då verkar man tro att man bara är "galet kär" i den andra parten... Galet kan jag hålla med om, men kär? Njaaa... Besatt möjligen...
Sen när allt börjat sina ut, övergår förhållandet till ren vana... När man tröttnat på varann egentligen och inte känner någon kärlek, kanske man inte ens bråkar längre, men ändå inte vill göra slut, för då känner man ju saknar efter "någon" och man har ju vanan inne att det "alltid varit vi, så varför ändra på det hela"....
Bara rena tankar som snurrar runt i huvudet...Vissa går rakt in i en av kategorierna, och andra passerar igenom dom allihop...

Idag har jag haft seminarium i skolan, dötrist, nu blir de lite egentid, äntligen(!) och sen handla och därefter stallet! Anar en lugn helg med åtminstonde en sovmorgon!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

etnajag.blogg.se

Jag heter Samantha och bor i skåne, på en gård utanför staden Ängelholm, med min familj. Jag läser miljö och hälsoskydd på högskolan i Halmstad så tillbringar några dagar i veckan där. All min lediga tid tillbringar jag i stallet hos mitt 6-åriga halvblodssto Etna.

RSS 2.0