Träning, akne och kloning

Idag vaknade jag tidigt, strax innan 8, sen bar det nästan direkt iväg till stallet där jag fick hälsa på min fina stjärna innan hon gick ut i hagen! Sedan var det dags för halmhämtning vid Ängelsbäckstrand, tog år innan vi kom dit! Joan hade samlat ihop världens gäng, så en lastbil, ett enormt släp och 3 transporter fyllde vi! Sen var det hem och käka frukost i stallet, och sen in med all halm!
Efteråt red jag bomövning på min underbara häst! Det är konstigt att man vänjer sig vid en häst för mycket idag, Etna var extreeeeemt lugn idag och gjorde allting perfekt och precis som hon skulle. Såklart börjar jag genast fundera på om hon är sjuk, ber folk kolla om hon haltar, sen sjuk eller hängig ut, men får slutsatsen att hon faktiskt bara är lugn och tyckte det vi gjorde var kul! Häärlig känsla att avsluta med! Därefter lite mys! Sen bar det upp på en av Saras unghästar, galet bra för mig! Får rida en heelt annan häst till skillnad från min egen, och rida på ett helt annat sätt! Kul men otroligt uttröttande!!!
Sen var det pizza med alla underbara stallkamrater, jag älskar verkligen stallet jag står i!!!

Sen kom jag hem och insåg hur extremt skitig jag var efter all halm, leriga hagar, hästar osvosv, så kastade mig in i duschen. I duschen kommer alltid alla konstiga tankar upp, och jag började fundera på dehär problemet framförallt dagens ungdom har.... Akne! Så började jag fundera på om akne fanns förr i världen? Man har ju aldrig läst något om de, ser aldrig det i gamla filmer, eller fimler som handlar om förritiden... Kanske de fanns viktigare grejer att prata om och dom hade annat för sig, eller det bara döljs! I vilket fall, OM de var så att dom inte hade de, börjar man fundera på varför vi får det i nutid? Kanske är det alla dagens hudprodukter, kanske är det maten vi äter, kanske är luften mer förorenad? Det kan vara vad som helst!!!

Sen för att ta upp en grej jag tänkt extremt mycket på senaste dygnet. Har läst dethär om att man nu börjat klona gamla kända hästar... Vad har hänt med världen? Hur ska detta sluta, tänkte jag då... Men det utvecklades, och nu ska dom även släppa ut dom på tävlingsbanorna... Och även om det inte kommer bli sama hästar, är det samma DNA som rinner i deras ådror, samma häst fast ändån inte! Orättvist och otroligt oetiskt, människan ska inte leka gud... Det slutar alltid dåligt...
 
Jag har även bestämt mig för att frånomed imorgon, ska jag börja äta nyttigt o lagom och träna när det går! Inte gymma kanske, men ut och PW och jogga, göra lite saker man kan göra hemma, anstränga mig extra när jag rider osv! Ska bli spännande och se om det följs denna gången hehe!


Detta var nog min dag i helhet! Imorgon är jag ledig från skolan, och lär spendera dagen i stallet!


Kommentarer
mamma

Vackert foto!

Svar: Hihi jaaa :D <3
Samantha

2012-11-18 @ 21:28:23


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

etnajag.blogg.se

Jag heter Samantha och bor i skåne, på en gård utanför staden Ängelholm, med min familj. Jag läser miljö och hälsoskydd på högskolan i Halmstad så tillbringar några dagar i veckan där. All min lediga tid tillbringar jag i stallet hos mitt 6-åriga halvblodssto Etna.

RSS 2.0